Från Telia inget nytt… (igen)

Jag vet inte om jag kom ihåg att blogga om detta, men Telia lyckades skicka fel kartonger för att jag skulle kunna skicka min surfplatta på reparation. Jag hörde direkt av mig förra veckan till dom så att dom kunde skicka rätt förpackning, vilket dom lovade att fixa.

Nu är det tisdag och fortfarande har jag inte sett röken av några kartonger, papper eller information. Vi får se när dom bestämmer sig för att jag kan skicka in Galaxy Tabben till Anovo. Detta kommer nog att ta längre än dom månader jag tidigare förväntade mig. Väldigt tråkig situation, helst nu när min huvud-dator och trotjänare har gett upp och vägrar att starta igen.

Jag sitter hela tiden och tvekar om jag ska köpa en ny dator eller om jag ska försöka klara mig med surfplattan, mobilen och mina sekundära datorer. Så länge jag inte ska designa något så klarar jag mig, det är när jag ska göra något som kräver processorkraft som ”shit comes to show”, så att säga.

Nåja. Vi får se hur jag löser detta dilemma inom kort.

På återseende.

4 svar på “Från Telia inget nytt… (igen)”

  1. Hej!

    Jag beklagar att vi inte har skickat dig rätt sorts emballage till din surfplatta. Jag hjälper dig gärna att kontrollera om rätt kartonger är på väg till dig eftersom det låter som att du har fått vänta på dem ett tag.
    Du kan kontakta mig via den här länken:
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Jag hoppas att Anovo sedan ska kunna hjälpa dig med en lösning du kan vara nöjd med.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

  2. Hej Susanne.

    Problemet är nog inte så stort att jag fått vänta på returkartongen och fått fel skickad hem till mig, det största problemet är att jag måste sitta och betala mobilt bredband och även plattan själv under dom kommande 2-3 månaderna som Anovo kommer att bolla med surfplattan fram och tillbaka mellan mig och dom innan köpet hävs.

    Men dom pengarna får jag väl igen om köpet hävs? Då kanske det inte spelar så stor roll. Synd bara på det mobila bredbandet som jag helt klart inte har någon som helst användning av under denna tid.

    Det är verkligen tråkigt när man som konsument utsätts för en felaktig produkt och ingen kan göra något för att ordna problemet. Alltså, en produkt som vid tillverkning har ett allvarligt fel som påverkar funktionaliteten. Det värsta är troligen när Samsung själva säger att det inte finns något dom kan göra eftersom det är ett produktionsfel, dom kan ju inte gärna byta ut den mot en annan då den troligen har samma fel, dessutom säger ni på Telia att ni känner till felet men inte kan göra något utom att bolla runt med surfplattan tills lagen träder in.

    Tro det eller ej, men jag hade faktiskt behövt surfplattan, nu mer än någonsin. Det var faktiskt därför jag köpte den till att börja med. Jag har varit i samma situation med flera mobiltelefoner och då jag inte har någon fast telefon så har jag helt enkelt varit tvungen att köpa en till telefon under tiden som jag väntat på att få den andra antingen lagad eller i dom flesta fall har köpet hävts efter några månader.

    När man köper en telefon/dator/surfplatta och den går sönder så förstår jag varför man måste bolla med Anovo. Men när det rör sig om ett produktionsfel, alltså där produkten är felaktigt tillverkad och inte fungerar som den ska, så borde konsumenten bli erbjuden en snabbare lösning. I första hand borde Samsung visa att dom är störst genom att ha lite ”goodwill”, men framför allt så borde väl ni på Telia ha något att säga till om? Jag vet ju att jag inte är ensam om att ha problem med Galaxy Tab 10.1 och jag har faktiskt fått många mail från personer som sitter i samma situation som mig just nu.

  3. Hej!

    Jag förstår att du är missnöjd eftersom du inte kan använda den produkt du köpt av oss.

    Den information vi har fått från Samsung är att de känner till att ett antal kunder har upplevt ett märke liknande en oljefläck på skärmen till sin Galaxy Tab 10.1. Felet har identifierats och har nu åtgärdats i produktionen.

    Förhoppningsvis ska din returkartong nå dig snart så du kan skicka in plattan till Anovo och få den utbytt till en väl fungerande Tab.

    Vi kan erbjuda dig kompensation för den tid du varit utan din surfplatta. Vi brukar titta på vilken sorts kompensation man kan få efter att problemet är löst eftersom vi då kan se hur länge du haft problem.

    Som jag har skrivit tidigare så hjälper jag dig gärna vidare om du önskar hjälp med ärendet.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

  4. Hej igen Susanne.

    Det är klart att kompensation är intressant för min del. Jag var i kontakt med kundtjänst igår och returkartonger ska vara skickade, för ungefär en vecka sedan. Jag har dock inte fått något hemskickat och imorgon, lördag, så måste jag skicka efter nya papper eftersom transportsedlar och liknande förfaller den 10:de september.

    Om jag har tur så har nya sådana skickats också, men troligen inte.

    Om jag inte har fått nya retursedlar så måste jag gå in på er hemsida igen, begära retursedlar och få nya papper, vilket troligen resulterar i ytterligare 3-5 arbetsdagar i väntetid.

    Frustration och irritation skulle jag sammanfatta det här till…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *